WKE’16 begint het jaar goed!

5-0 overwinning van WKE’16 op Raptim

Emmen - 30 januari 2022

WKE’16 is het jaar goed begonnen door de eerste (oefen)wedstrijd van het jaar met 5-0 te winnen van vv-Raptim.

Dat de winterstop iets langer geduurt heeft dan normaal was vooral in de openingsfase goed te zien, beide partijen begonnen wat onwennig en slordig aan de wedstrijd.

Na 20 minuten spelen was het aanvoeder Harm Hindriks die het veld gebleseerd moest verlaten, hopelijk niks ernstigs en kan hij komend weekend uit bij Peize de band weer dragen. Voor hem in de plaats kwam na een lange tijd van afwezigheid Ferdy Poelman, hij mocht voor het eerst in lange tijd weer zijn opwachting maken in de spits.

En dat het een spits is bewees die al na enkele balcontacten, na een mooie combinatie met Mike Duinkerken kopte Ferdy de bal richting de verre hoek en liet de keeper kansloos achter 1-0. Niet veel later was het diezelfde Ferdy Poelman die na een formidabele actie van Jochem Scholten de bal boven in het kruis plaatste 2-0.

Na een overtreding op Jaimie Wessels gaf de scheidsrechter vlak voor rust een penalty aan WKE’16, even leek het erop dat Ferdy Poelman voor een hattrick zou gaan maar het was vaste penalnemer Jochem Scholten die de penalty nam en zo de wedstrijd voor rust besliste 3-0.

Raptim probeerde na rust nog wel wat terug te doen maar WKE’16 gaf bijna niks meer weg. Sterker nog WKE’16 scoorde nog tweemaal, Lorenzo Hindriks die het hele seizoen al met scherp schiet was ook vandaag weer trefzeker 4-0. Waar het Ferdy Poelman in de eerste helft niet lukte om zijn derde te maken lukte dit wel in de tweede helft wel 5-0.

WKE’16 mag zich nu opmaken voor de eerste compititie wedstrijd van 2022 uit bij Peize, hopelijk kunnen de mannen van Albert koops deze vorm door trekken en de 3 punten mee naar huis nemen!