WKE’16 overklast FC Lewenborg

Wedstrijdverslag WKE’16 FC Lewenborg.

Emmen - 4 april 2022

Geen Bertjan Smit vandaag op het sportpark dus zijn we voor het wedstrijd verslag van vandaag op onszelf aangewezen.

Vanaf de eerste minuut was het al duidelijk, de mannen van Albert Koops hadden er zin in en overklasten FC Lewenborg.

Albert Koops was de uit wedstrijd tegen FC Lewenborg duidelijk nog niet vergeten en speelde daarom vandaag in een andere samenstelling. En dit pakte goed uit want de drie opgestelde verdedigers hadden de twee spitsen van FC Lewenborg volledig in de tang.

Na een aantal mogelijkheden was het in de 17e minuut dan ook raak, de goed spelende Jaimy Wessels maakte de openeningstreffer en bleef de hele wedstrijd een plaag voor FC Lewenborg.

Na een moment van onachtzaamheid in de verdediging van WKE kreeg FC Lewenborg zowaar een mogelijkheid, maar keeper Wim Kok die uit bij Lewenborg nog ontbrak bleef goed staan en voorkwam zo de 1-1.

Dit was dan ook bijna het laatste wapenfeit van FC Lewenborg, die door een mooie krul van de teruggekeerde Henk Bakker in de 36e minuut op een 2-0 achterstand kwam.

Nog voor rust zet Henk Bakker met een mooie steekpass Lorenzo Hindriks alleen voor de doelman en die rond vervolgens koelbloedig af, 3-0.

WKE gaat na de rust verder waar het gebleven is en van enig verval was dan ook geen sprake, na 10 minuten spelen in de tweede helft haalt Henk Bakker vanaf een meter of 20 snoeihard uit en brengt zo de 4-0 op het scorebord.

De snelheid van de in de tweede helft ingevallen Mike Duinkerken wordt door Lewenborg onderschat en deze tekend dan ook voor de 5e van de dag.

Dit was voor WKE blijkbaar nog niet genoeg en de wellicht mooiste treffer van de dag moet dan nog gemaakt worden, de ingevallen Julius Ten Doornkaat kaatst de bal op Lorenzo Hindriks en deze schiet de bal verwoestend in de rechter boven hoek, 6-0.

De 7-0 wordt uiteindelijk dan nog gemaakt door Robin Maat die laatste weken al vaker trefzeker was, we gaan er bijna aan wennen.

In de slotfase red FC Lewenborg dan nog een beetje de eer door de 7-1 op het score bord te zetten, maar over de gehele wedstrijd gezien zijn ze er geen moment aan te pas te gekomen.

Een man van de wedstrijd valt er eigenlijk niet te kiezen, het was vooral het collectief dat vandaag zege vierde!

Aanstaande zondag gaat WKE’16 op bezoek bij ASVB waar ze net als tegen Lewenborg nog een appeltje mee te schillen hebben, de thuiswedstrijd ging mede door een vroege rode kaart aan de zijde van WKE met 5-1 verloren. Indien de mannen van WKE hetzelfde niveau als vandaag weten aan te tikken maken ze bij ASVB een goede kans, maar we weten ook dat het in het voetbal zomaar weer kan omslaan. We gaan het zien, op naar zondag!

Bestuur WKE’16